El que hi ha darrera la
reeducació psicopedagògica és un suport global a l’individu. Partint de les
seves necessitats específiques, es busca dotar-lo d’estratègies que l’ajudin a
superar les seves dificultats i potenciar les seves capacitats. I això no es
redueix a intervenir únicament sobre el seu possible trastorn d’aprenentatge,
sinó també a donar-li el suport emocional necessari - tant a ell com al seu
entorn - per tal de fomentar la seva motivació, autonomia i autoestima.
S’hi treballen dificultats
d’aprenentatge de nens i adolescents amb diagnòstics com el Trastorn per
Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat, la dislèxia, la discalcúlia, la
disgrafia, etc. però també altres causes d’un rendiment escolar per sota de
l’òptim per qualsevol altra circumstància. Així, pot resultar molt útil per
instaurar hàbits i tècniques d’estudi, millorar l’expressió oral i escrita, la
comprensió lectora, la resolució de problemes, aprendre com afrontar exàmens o
presentacions orals, adquirir habilitats socials per relacionar-se tant amb els
companys com amb els professors i, en definitiva, per tot allò relacionat amb
el seu dia a dia com a estudiants.
© Mònica Colomer, 2017
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada